DIT IS THEATERGROEP MANTEAU

ENTHOUSIASME

Wij zijn een groep enthousiaste mensen die op projectmatige basis bezig is met zang & performance. Wij bieden een podium aan voor talenten op allerlei gebieden, zoals zang-, acteer- of danstalent. Voor elk project wordt er gezocht naar het meest geschikte talent. Vandaar dat er ook audities worden gehouden voor de diverse rollen.

VAARDIGHEDEN

Ook mensen met andere vaardigheden werken vaak mee aan de producties. Te denken valt aan regie, muzikale ondersteuning, grimeren, kostuums maken en het zorgen voor het decor. Per project wordt er een team samengesteld dat bij dat specifieke project past. Alles onder begeleiding van professionals.

HET WOORD MANTEAU

De manteau in het theater is onderdeel van de toneellijst. Een lijst bestaat uit twee manteaus en de portaalbrug. De manteaus bevinden zich links en rechts van de lijst. Ze zijn zowel naar binnen als naar buiten te schuiven naargelang de voorstelling hierom vraagt. Een manteau bestaat meestal uit een stalen constructie die aan de zichtzijde voorzien is van een houten afwerking bekleed met stof. In de stalen constructie hangen spots.

REGISSEUR

Sharon is sinds 2015 vast verbonden als regisseur en choreograaf bij Theatergroep Manteau. Met veel enthousiasme en professionaliteit weet ze elke productie de cast en zichzelf te verrassen. Sharon is een zeer creatieve geest.
Sharon Slachter
Regisseur

MUSICAL DIRECTOR

Michel is oprichter van deze theatergroep. Sinds 2009 geeft hij artistieke richting aan Theatergroep Manteau met als doel het produceren van grote musical producties in Gorinchem. Zijn grote muzikale achtergrond zorgt jaarlijks voor uitdagingen voor de cast.
Michel de Valk
Musical Director

PRODUCTIELEIDER

Floortje geeft sturing aan alle commissies en weet de wensen van de regisseur over te dragen aan de diverse groepen binnen Theatergroep Manteau. Daarnaast is ze de vraagbaak voor de castleden en vrijwilligers. Een echte duizendpoot .
Floortje de Valk
Productieleider

VOORZITTER

Joep van Mierlo is in het dagelijks leven Regional Director Europe and Country Director Netherlands at IFAW. De liefde voor theater heeft hij gekregen na de bezoeken van de voorstellingen van Theatergroep Manteau. Joep is voorzitter sinds 2018.
Joep van Mierlo

PENNINGMEESTER

De rol van penningmeester is vacant. De werkzaamheden betreft het bij houden van het innen van contributie, de boekhouding voeren incl BTW . Ism bestuur de begroting maken voor de voorstellingen etc.
Vacant
Penningmeester

SECRETARIS

Marjan is secretaris van theatergroep Manteau. In het dagelijks leven werkt zij als coördinator Welzijn in de ouderenzorg en speelt als hobby mee in een kleutertheater. Bij Manteau zorgt zij ervoor dat alles administratief op rolletjes loopt, maar speelt ook mee in de producties en is tevens de vertrouwenspersoon voor de gehele cast.
Marjan Kroon

Bestuurslid

Ik ben Caitlin en ik ben verantwoordelijk voor de PR en fondsenwerving van Manteau! Ik verzorg voornamelijk de online communicatie op onze Social Media kanalen, daarmee blijft iedereen op de hoogte van al het nieuws omtrent Manteau. Fondsen zijn voor onze stichting ontzettend belangrijk, mede daardoor kunnen wij de passie van onze castleden blijven ondersteunen met het opzetten van de mooiste producties.
Caitlin Thiewes
Bestuurslid

Regisseur Legally Blond

Na haar afstuderen aan de opleiding muziektheater aan de Fontys Hogescholen in Tilburg in 2000 heeft Wieneke niet stilgezeten. Ze speelde in bijna 20 musicals/voorstellingen, was meerdere malen genomineerd voor een Musical Award, deed mee aan "op zoek naar Evita', speelde in verschillende tv-series en was te horen in talloze radio- en tv-commercials.
Wieneke Remmers
Regisseur Legally Blonde