DIT IS THEATERGROEP MANTEAU

ENTHOUSIASME

Wij zijn een groep enthousiaste mensen die op projectmatige basis bezig is met zang & performance. Wij bieden een podium aan voor talenten op allerlei gebieden, zoals zang-, acteer- of danstalent. Voor elk project wordt er gezocht naar het meest geschikte talent. Vandaar dat er ook audities worden gehouden voor de diverse rollen.

VAARDIGHEDEN

Ook mensen met andere vaardigheden werken vaak mee aan de producties. Te denken valt aan regie, muzikale ondersteuning, grimeren, kostuums maken en het zorgen voor het decor. Per project wordt er een team samengesteld dat bij dat specifieke project past. Alles onder begeleiding van professionals.

HET WOORD MANTEAU

De manteau in het theater is onderdeel van de toneellijst. Een lijst bestaat uit twee manteaus en de portaalbrug. De manteaus bevinden zich links en rechts van de lijst. Ze zijn zowel naar binnen als naar buiten te schuiven naargelang de voorstelling hierom vraagt. Een manteau bestaat meestal uit een stalen constructie die aan de zichtzijde voorzien is van een houten afwerking bekleed met stof. In de stalen constructie hangen spots.

REGISSEUR

Sharon is sinds 2015 vast verbonden als regisseur en choreograaf bij Theatergroep Manteau. Met veel enthousiasme en professionaliteit weet ze elke productie de cast en zichzelf te verrassen. Sharon is een zeer creatieve geest.
Sharon Slachter
Regisseur

MUZIKAAL LEIDER

Michel is oprichter van deze theatergroep. Sinds 2009 geeft hij artistieke richting aan Theatergroep Manteau met als doel het produceren van grote musical producties in Gorinchem. Zijn grote muzikale achtergrond zorgt jaarlijks voor uitdagingen voor de cast.
Michel de Valk
Muzikaal leider

PRODUCTIELEIDER

Ruby geeft sturing aan alle commissies en weet de wensen van de regisseur over te dragen aan de diverse groepen binnen Theatergroep Manteau. Daarnaast is ze de vraagbaak voor de castleden en vrijwilligers. Een echte duizendpoot .
Ruby Pichel
Productieleider

VOORZITTER

Joep van Mierlo is in het dagelijks leven Regional Director Europe and Country Director Netherlands at IFAW. De liefde voor theater heeft hij gekregen na de bezoeken van de voorstellingen van Theatergroep Manteau. Joep is voorzitter sinds 2018.
Joep van Mierlo

PENNINGMEESTER

Bernard is in het dagelijks leven Accountmanager. Zijn liefde voor theater is hem met de paplepel ingegoten. Samen met zijn zus werd er al op vroege leeftijd naar het theater gegaan. Bernard is sinds 2018 penningmeester van Theatergroep Manteau.
Bernard O'Herne

SECRETARIS

Marie Louise is dagelijks bezig met werk in het theater. Ze is dramadocent, regisseur en speelt bij diverse opdrachtgevers. Sinds 2018 vervult ze eens een andere rol, die van secretaris van Theatergroep manteau.

Marie Louise O'Herne