A Christmas Carol

Alan Menkens ‘A Christmas Carol’ is de Broadway-adaptatie van Charles Dickens’ feestelijke novelle uit 1843.

Deze hartverwarmende familievoorstelling neemt je mee naar het Londen van de 19e eeuw, waar de kerstgeest is ingebrand in de harten van de mensen, behalve bij Ebenezer Scrooge.

Deze musical vertelt het verhaal van de mopperkont. Als welvarende zakenman gelooft hij dat persoonlijke rijkdom en meedogenloze financiële tactieken waardevoller zijn dan vriendschap, geluk en het welzijn van anderen. Hij behandelt zijn werknemer, Bob Cratchit, en zijn gezin met dezelfde minachting en kilheid als ieder ander.

Deze kerst echter wordt hij gedwongen zijn egoïstische houding onder ogen te zien, wanneer er op kerstavond drie geesten bij hem op bezoek komen: de Geest van Kerstmis Verleden, de Geest van Kerstmis Heden en de Geest van Kerstmis Toekomst.

In de loop van één nacht wordt Scrooge gedwongen zijn fouten te erkennen en krijgt hij de kans om een nieuwe richting in zijn leven te kiezen. De drie geesten laten hem zien dat het leven niet alleen om geld draait en dat de kerstgedachte, waar Scrooge eerst niets van wilde weten, van onschatbare waarde is.

De voorstellingen vinden plaats in het sfeervolle Theater De Waan, Wijdschildlaan 4 in Gorinchem.

VRIJDAG 8 DECEMBER

ZATERDAG 9 DECEMBER